Tuplermetoden

Jag tänkte prova Tuplermetoden ett tag! Genom den jobbar du med de inre magmusklerna och gör så att du får plattare mage. Har du delade magmuskler ska metoden även hjälpa dem att gå ihop. Har läst runt på olika forum och många har fått jättebra resultat. Den kräver inte så mycket ansträngning och är lätt att göra. Perfekt för oss nyblivna mammor!

Hittade en beskrivning som jag klistrar in här:

1. Du sitter lutad mot ett ryggstöd eller vägg. Annars med benen i kors om du inte har ryggstöd. Eller stående framför spegeln, det är bra i början så man kan se.
2. Du andas in djupt samtidigt som du spänner ut magen. Sen andas du ut samtidigt som du drar in magen så lååångt som möjligt. Föreställ dig att du drar in naveln förbi och BAKOM ryggraden. När naveln är där långt inne kniper du lite med musklerna kring naveln, så många gånger som möjligt (det är svårt med andningen när man gör detta) innan du släpper och andas in igen.
3. Du upprepar knipen OFTA. Tänk dig att du ska göra 1000 små knip per dag. Så fort du sätter dig ner gör du detta några gånger.
4. Försök hålla in och stödja magen konstant under dagen.

Lycka till!

2 thoughts on “Tuplermetoden

  1. Hej!
    Hur har det gått? Har du märkt någon skillnad?
    Funderar på att börja men funderar på om andningen påverkas negativt!
    Mvh
    K

    • Hejsan, kul att du frågar. Det har faktiskt gått bra och det har hänt mycket sedan jag skrev detta inlägget. Jag började även träna i samband med detta så självklart har det påverkat resultatet. Hur skulle det påverka dig negativt? Du kan absolut prova tycker jag, men det gäller nog även att man utför annan träning med. Tänk då extra mycket på att ha kontakt med dina magmuskler under tiden. Lycka till!

Kommentera